W Warszawie

Niezapomniana wycieczka do Warszawy

Wycieczka klas ósmych do Warszawy odbyła się w dniach11-13 października 2021r. Sam start miał miejsce na przystanku autobusowym w okolicy szkoły o godzinie 5:00.

Podróż przebiegła bardzo sprawnie, bez żadnych nieprzewidzianych utrudnień. Po trwającej
6 godzin jeździe autokarem, oczywiście byliśmy bardzo zmęczeni, co jednak nie oznaczało natychmiastowego wypoczynku.

Zwiedzanie Warszawy zaczęliśmy od podziwiania piękna Łazienek Królewskich. Przewodnik opowiadał nam o historii tego miejsca, a także wplatał rozmaite ciekawostki do swoich opowieści.

Następnym punktem naszego zwiedzania było zobaczenie fragmentu muru Getta Warszawskiego.

Ostatnim już tego dnia miejscem naszej podróży było Muzeum Powstania Warszawskiego. Ten obiekt zwiedzaliśmy samodzielnie, przy pomocy telefonów z aplikacją do wysłuchiwania ciekawostek o eksponatach, które się tam znajdują. Dodatkowo z chęcią zbieraliśmy kartki z kalendarza kolejnych dni Powstania Warszawskiego. To pozwoliło nam doświadczyć rzeczywiście, jak dużo czasu ono zajęło i wczuć się bardziej w klimat tego miejsca, a także zrozumieć, jak wyglądała w czasie wojny i powstania nasza stolica.

Po zakończenie zwiedzania czekała na nas tylko kolacja i zakwaterowanie w pokojach.

Następnego dnia – we wtorek, zaraz po zjedzeniu smacznego śniadania przeszliśmy do odwiedzenia Stadionu  Narodowego, który kilka dni przed naszym przybyciem oficjalnie zaczął nosić imię Kazimierza Górskiego. Pan przewodnik  opowiadał o jego historii, a także o kulisach meczów odbywających się za nim. Mieliśmy szansę zobaczyć, jak czują się prawdziwi piłkarze, a także kibice podczas emocjonujących rozgrywek.

Przejazd do kolejnej atrakcji odbył się nietypowym środkiem transportu, czyli metrem. Dla wielu z nas było to pierwsze doświadczenie jazdy nim. Miejscem do jakiego ono na zawiozło, było Centrum Nauki Kopernik. Po wejściu do wielkiego budynku można było dostrzec dużą ilość rozmaitych eksponatów. Nie było to jednak wszystko. 2 piętro było równie ciekawe. Miało dużo więcej interaktywnych wystaw. Mogliśmy pogłębić naszą wiedzę z fizyki, chemii i matematyki.

Na zakończenie drugiego dnia wycieczki udaliśmy się na Cmentarz Powązkowski. Uczciliśmy tam pamięć bohaterów książki A. Kamińskiego „Kamienie na szaniec” – Alka, Zośki i Rudego oraz innych znanych Polaków.

Trzeci – ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzania Starego Miasta w Warszawie.

Jako pierwsze, podziwialiśmy piękno Ogrodów Zamkowych w Warszawie. Zobaczyliśmy tam liczne pomniki i inne budowle, a także bardzo zadbanie rabaty kwiatowe. Tamten widok był nieziemski. Nie tylko można było podziwiać skrawek natury, ale nawet Pałac Królewski, który wyglądał od tej strony bardzo malowniczo. Z ciekawszych miejsc zwiedzanych przez nas chciałbym wyróżnić: Zamek Królewski, mury Starego Miasta, Grób Nieznanego Żołnierza, kolumnę Zygmunta, a także robiący niemałe wrażenie Pałac Prezydencki.

Naszą podróż zakończyliśmy wczesną kolacją i szybkim powrotem do domu. Wielu z nas nie chciało tak szybko opuszczać Warszawy.

Wycieczka była dla nas nie lada atrakcją. Mogliśmy dzięki niej przeżyć wiele niezapomnianych chwil, a także podziwiać dużo pięknych zabytków.