KOŁO ROBOTYKI

Budujemy i programujemy !   Zajęcia zainicjował w naszej szkole nauczyciel techniki i informatyki pan K.Bysiewicz. Rozpoczynaliśmy 2 lata temu od zajęć z jednym zestawem Lego Mindstorms EV3. Obecnie dzięki przychylności firmy BorgWarner baza sprzętowa wzbogaciła się o 5 zestawów.

Zajęcia z robotyki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i uczniowie chętnie w nich uczestniczą budując modele i tworząc do nich oprogramowanie.
W roku szkolnym 2017/2018 regularne spotkania odbywają się  w 3 grupach dostosowanych do stopnia zaawansowania uczniów.

Aktualnie pracujemy nad robotem segregującym przedmioty według kolorów … wkrótce prezentacja projektu.

Uczniowie działający w szkolnym kole robotyki oraz  osoby zainteresowane tematem robotyki i automatyki wzięli udział w zajęciach  realizowanych w ramach programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „PROJEKTOR – wolontariat studencki”.

Podczas trzech kolejnych spotkań, w których bardzo uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli, studenci Politechniki Rzeszowskiej pani Kinga Łakomy oraz  panowie  Krzysztof Gotówko i  Łukasz Gotówko.

2 grudnia 2016 – uczniowie poznali ogólne wiadomości na temat rodzajów i zastosowania robotów. Mieli okazję przetestować przywiezione na zajęcia konstrukcje o różnych możliwościach.

7 grudnia 2016 – zajęcia praktyczne polegające na konstruowaniu robotów w grupach według określonych zasad, które miał spełniać budowany robot. Wszystkie konstrukcje zostały przetestowane przez uczestników. Bardzo wiele emocji wywołała rywalizacja zbudowanych robotów na torze przeszkód.

9 grudnia 2016 – zbudowane na poprzednich zajęciach roboty otrzymały do wykonania trudne zadanie samodzielnego pokonania wyznaczonej trasy. Uczniowie wyposażyli roboty w niezbędne czujniki i przygotowali program pozwalający na samodzielną pracę każdego z robotów. Wszystkie przygotowane  konstrukcje zdały test bardzo dobrze, co oczywiście sprawiło ich konstruktorom wiele radości.

 

Projekty przygotowane przez uczniów z koła robotyki:

2016_10_02_7

2016_10_02_8

2016_10_02_5