W KRASICZYNIE

Wycieczka KRASICZYN – PRZEMYŚL – BOLESTRASZYCE

W dniu 23 września uczniowie klas 5a,5b,4b wraz z wychowawczyniami uczestniczyli w jednodniowej wycieczce po Pogórzu Przemyskim.

Wycieczka została zorganizowana również ze względu na Europejskiej Tydzień Sportu BeACTIVE. Tegoroczna edycja Europejskiego Tygodnia Sportu, mającego na celu promowanie sportu i aktywności fizyczne,j odbywa się w dniach 23-30 września. Uczniowie w aktywny sposób wypoczywali na świeżym powietrzu, doskonaląc umiejętności sportowe, szczególnie piłkarskie.

Celem wycieczki były „Perły Ziemi Przemyskiej „: Krasiczyn z jego przepięknym zamkiem, Przemyski Rynek wraz z zabytkami oraz ogród botaniczny Arboretum w Bolestraszycach.

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Krasiczynie, gdzie wysłuchaliśmy historii zamku, który, po Krasickich, miał wielu właścicieli. W XIX wieku zamek odkupił książę Leon Sapieha. W tym czasie  mieścił się tutaj browar, tartak i fabryka maszyn rolniczych. Przechadzając się po XVII- wiecznych komnatach zamkowych wysłuchaliśmy historii dziejów  tego miejsca, o którego  świetności może świadczyć fakt, iż gościli w nim królowie : Zygmunt III Waza, Władysław IV, Jan Kazimierz i August II.                                  Olbrzymim zainteresowaniem cieszyła się wśród uczniów krypta Sapiehów z drugiej połowy XVII w. Najbardziej jednak zauroczył nas przepiękny 15 hektarowy park zamkowy – bogaty zarówno historycznie, jak i przyrodniczo. Szczególny podziw wywołała w nas najcenniejsza część parku z jego kolekcją drzew rodowych (lipy i dęby) upamiętniających narodziny kolejnych członków rodu.

Kolejnym etapem podróży był Przemyśl. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Starym Mieście. Podziwialiśmy panoramę miasta, Rynek przemyski, fasady kościoła Franciszkanów oraz odpoczywaliśmy przy fontannie, która w swojej formie nawiązuje do herbu Przemyśla. Tutaj też mieliśmy chwilę na odpoczynek, obiad w restauracji i pyszne lody.

Ostatnim etapem wycieczki był ogród botaniczny Arboretum w Bolestraszycach, założony w 1975 roku. Dowiedzieliśmy się, że jest to jedyny w południowo – wschodniej części Polski ogród botaniczny (w Polsce jest ich ok. 30). Arboretum jest położone na powierzchni 26 hektarów i gromadzi ponad 4000 odmian roślin z różnych części Polski oraz świata. Podziwialiśmy wiekowe drzewa, wiklinowy labirynt, ale naszą uwagę przykuły przepiękne lilie wodne, żółwie, pawie i beztrosko pływające karpie.

Wycieczka wypełniona była atrakcjami i wspaniałą zabawą , a wspólny wyjazd zintegrował nasze klasy. Bardzo zmęczeni, ale też zadowoleni wróciliśmy do naszych domów.

Zapraszamy do galerii zdjęć.